Adana imsakiyesi haberimizde. Adana’da iftar saat kaçta? Adana iftar vakti ve imsak saatini sizler için hazırladık. Aynı zamanda haberimizden Adana namaz vakitlerini de öğrenebilirsiniz. Ramazan ayına çok az bir süre kala vatandaşlar Adana için iftar vakti ve imsak saatini merak ediyor. İşte Diyanet tarafından yayımlanan ve merakla beklenen iftar vakitleri…
Adana iftar vakti
Adana imsak vakti
Adana namaz vakitleri

ORUCUN RÜKÜN ve ŞARTLARI
İbadetlerde rükün, o ibadetin meydana gelmiş sayılabilmesi için bulunması zorunlu olan ana unsurlar demektir. Orucun rüknü, oruç süresince yeme içme ve cinsî ilişkiden uzak durma anlamına gelen “imsak”tir. Niyet de, aşağıda açıklanacağı üzere bazı mezheplerce rükün sayılmaktadır. Hangi durumlarda rüknün ihlâl edilmiş olacağı konusu, ileride orucun şartları ve orucu bozan davranışlar bahsinde ayrıntılı şekilde incelenecektir.

REKLAM
$(document).ready(function(){if(window.screen.width<750){var category='';var altcategory='';var id='';googletag.cmd.push(function(){let adSlot300=googletag.defineSlot('/8003105/YS_Mobil_Detay_300x250',[300,250],'DetailAdTemplate-2670433-1-1').addService(googletag.pubads());googletag.pubads().setTargeting('Kategori',category);googletag.pubads().setTargeting('Alt-Kategori',[category+"-"+altcategory]);googletag.pubads().setTargeting('haber-id',id);googletag.pubads().enableSingleRequest();googletag.enableServices();googletag.pubads().addEventListener('slotRenderEnded',function(event){if(event.slot===adSlot300&&event.isEmpty===false){document.getElementById('dev-DetailAdTemplate-2670433-1-1').style.display=''}});});googletag.cmd.push(function(){googletag.display('DetailAdTemplate-2670433-1-1');});}});

İbadetin vücûb sebebi, o ibadetin mükellef tarafından bizzat yerine getirilmesi yükümlülüğünün başladığını gösteren maddî göstergelerdir (alâmet). Meselâ vaktin girmesi namaz yükümlülüğünün, zenginlik zekât yükümlülüğünün sebebi sayılmıştır. Orucun vücûb sebebi ise vakittir, yani ramazan ayının girmesidir. Buna göre, yükümlülük şartlarını taşıyan kimsenin ramazan ayına ulaşması oruç emrinin fiilen ona yönelmesi anlamına gelir. Vücûb sebebi tabiriyle kastedilen budur. Nitekim “… ramazan ayına yetişen onu oruçlu geçirsin” (el-Bakara 2/185) âyeti de bu yükümlülük-sebep ilişkisini göstermektedir.
Namaz ibadetinde vakit, namazın hem vücûb sebebi hem de sıhhat şartı olduğundan onun sebep yönü üzerinde ayrıca durulmamıştır. Ramazan ayı ise, orucun sadece vücûb sebebi olduğundan ayrıca üzerinde durulmasına ihtiyaç vardır. Konuyu önemli hale getiren bir diğer sebep de ramazan ayının başlangıç ve bitişinin tesbitinin nasıl yapılacağı konusunun öteden beri tartışmalı oluşudur. Literatürde bu konu “rü’yet-i hilâl” yani hilâlin görülmesi meselesi olarak adlandırılır.

REKLAM
$(document).ready(function(){if(window.screen.width<750){var category='';var altcategory='';var id='';googletag.cmd.push(function(){let adSlot300=googletag.defineSlot('/8003105/YS_Mobil_Detay_300x250',[300,250],'DetailAdTemplate-2670433-1-2').addService(googletag.pubads());googletag.pubads().setTargeting('Kategori',category);googletag.pubads().setTargeting('Alt-Kategori',[category+"-"+altcategory]);googletag.pubads().setTargeting('haber-id',id);googletag.pubads().enableSingleRequest();googletag.enableServices();googletag.pubads().addEventListener('slotRenderEnded',function(event){if(event.slot===adSlot300&&event.isEmpty===false){document.getElementById('dev-DetailAdTemplate-2670433-1-2').style.display=''}});});googletag.cmd.push(function(){googletag.display('DetailAdTemplate-2670433-1-2');});}});

A) HİLÂLİN GÖRÜLMESİ
Kamerî aylar, adından anlaşıldığı gibi başlangıcı ve bitişi ayın hareketlerine göre belirlenen aylardır. Ramazan orucu, ramazan ayında tutulduğundan ve ramazan ayı da ay takvimine göre her sene değiştiğinden, oruca başlayabilmek için öncelikle, ramazan ayının başladığını tesbit etmek gerekmektedir.
Peygamberimiz “Hilâli (ramazan hilâli) görünce oruca başlayınız ve hilâli (şevval hilâli) görünce bayram ediniz. Hava bulutlu olursa içinde bulunduğunuz ayı otuza tamamlayınız” buyurmuştur (Buhârî, “Savm”, 5, 11; Müslim, “Sıyâm”, 3-4, 7-10). Bir başka hadiste de “Hilâli görmedikçe başlamayınız, hilâli görmedikçe bayram etmeyiniz. Hava bulutlu olur da hilâli göremeyecek olursanız, ayı otuza tamamlayın” (Buhârî, “Savm”, 11) buyurulmuştur. Bunun için şâban ayının 29. gününden itibaren hilâli görme araştırmaları yapmak gerekmiştir. Aynı şekilde, ramazan ayının çıkıp şevval ayının girdiğini anlamak, dolayısıyla bayram günü oruç tutmuş olmamak için bu defa ramazanın 29. gününden itibaren hilâl gözetlenir ve görülmeye çalışılır. Şâban ayının yirmi dokuzunda hava bulutlu olur da ay görülemezse, kamerî aylar bazan 29 bazan 30 çektiğinden, Peygamberimiz’in direktifi doğrultusunda şâban ayının otuz çektiği farzedilerek ona göre davranmak gerekir.

REKLAM
$(document).ready(function(){if(window.screen.width<750){var category='';var altcategory='';var id='';googletag.cmd.push(function(){let adSlot300=googletag.defineSlot('/8003105/YS_Mobil_Detay_300x250',[300,250],'DetailAdTemplate-2670433-1-3').addService(googletag.pubads());googletag.pubads().setTargeting('Kategori',category);googletag.pubads().setTargeting('Alt-Kategori',[category+"-"+altcategory]);googletag.pubads().setTargeting('haber-id',id);googletag.pubads().enableSingleRequest();googletag.enableServices();googletag.pubads().addEventListener('slotRenderEnded',function(event){if(event.slot===adSlot300&&event.isEmpty===false){document.getElementById('dev-DetailAdTemplate-2670433-1-3').style.display=''}});});googletag.cmd.push(function(){googletag.display('DetailAdTemplate-2670433-1-3');});}});

Bir hadislerinde Peygamberimiz “Biz ümmî bir toplumuz; hesap ve okuma yazma bilmeyiz. Şunu biliriz ki ay, ya 29 ya 30’dur” (Buhârî, “Savm”, 11,13; Müslim, “Sıyâm”, 15; Ebû Dâvûd, “Savm”, 4) buyurmuştur. Rivayet edildiğine göre Peygamberimiz hilâli gördüğü vakit ramazanın bereketli ve huzurlu geçmesi için dua ederdi.
a) Hilâlin Görülme Vakti
Hem güneş battıktan sonra daha kolay görüleceği, hem de hesabın netleşeceği düşüncesinden dolayı âlimlerin büyük çoğunluğu hilâlin gündüz değil, güneş battıktan sonra görülmesine itibar edileceğini söylemişlerdir. Ebû Hanîfe, İmam Muhammed, bir sonraki geceye ait olma ihtimalinden dolayı, zeval vaktinden önce veya sonra olmasına bakmaksızın, gündüzün görülen hilâl ile ramazan orucuna başlanamayacağı gibi ramazan orucunun bittiğine de hükmedilemeyeceği görüşündedir. Diğer mezheplerin görüşü de bu yöndedir. Ebû Yûsuf ise zevalden sonra görülecek hilâli sonraki geceye; zevalden önce görülecek hilâli ise, iki gecelik olmayan hilâlin zevalden önce görülemeyeceğine ilişkin cârî tecrübî bilgiye dayanarak, önceki geceye ait saymıştır.

REKLAM
$(document).ready(function(){if(window.screen.width<750){var category='';var altcategory='';var id='';googletag.cmd.push(function(){let adSlot300=googletag.defineSlot('/8003105/YS_Mobil_Detay_300x250',[300,250],'DetailAdTemplate-2670433-1-4').addService(googletag.pubads());googletag.pubads().setTargeting('Kategori',category);googletag.pubads().setTargeting('Alt-Kategori',[category+"-"+altcategory]);googletag.pubads().setTargeting('haber-id',id);googletag.pubads().enableSingleRequest();googletag.enableServices();googletag.pubads().addEventListener('slotRenderEnded',function(event){if(event.slot===adSlot300&&event.isEmpty===false){document.getElementById('dev-DetailAdTemplate-2670433-1-4').style.display=''}});});googletag.cmd.push(function(){googletag.display('DetailAdTemplate-2670433-1-4');});}});

Rü’yet-i Hilâl Meselesi
Rü’yet-i hilâl (hilâlin görülmesi) meselesi öteden beri üzerinde durulan ve sonu gelmeyen tartışmalara yol açan bir konudur. Tartışmanın esası şudur: Ramazan hilâlinin görülmesinde baş gözüyle görmeye mi itibar edilecektir, yoksa bu hususta astronomik hesaplara dayanmak câiz midir?
Hilâlin, güneş battıktan sonra görülmesi, kamerî takvime göre içinde bulunulan ayın sonunu, bir sonraki ayın başlangıcını gösterir. Hilâl ilk doğduğunda çok ince olduğu ve çok kısa bir süre sonra kaybolduğu için, ilk günün hilâlini görmek büyük bir dikkat ve tecrübeyi gerektirir. O anda hafif bir sis bulunması durumunda hilâlin görülmesi mümkün olmaz. Bunun için Peygamberimiz bu gibi durumlarda içinde bulunulan ayı, otuz güne tamamlamayı emretmiştir.

REKLAM
$(document).ready(function(){if(window.screen.width<750){var category='';var altcategory='';var id='';googletag.cmd.push(function(){let adSlot300=googletag.defineSlot('/8003105/YS_Mobil_Detay_300x250',[300,250],'DetailAdTemplate-2670433-1-5').addService(googletag.pubads());googletag.pubads().setTargeting('Kategori',category);googletag.pubads().setTargeting('Alt-Kategori',[category+"-"+altcategory]);googletag.pubads().setTargeting('haber-id',id);googletag.pubads().enableSingleRequest();googletag.enableServices();googletag.pubads().addEventListener('slotRenderEnded',function(event){if(event.slot===adSlot300&&event.isEmpty===false){document.getElementById('dev-DetailAdTemplate-2670433-1-5').style.display=''}});});googletag.cmd.push(function(){googletag.display('DetailAdTemplate-2670433-1-5');});}});

Dünyanın yuvarlak olması sebebiyle hilâlin bir yerde görülürken başka yerde görülmemesi mümkündür. Buna “ihtilâf-ı metâli‘” yani ayın doğuş yer ve vakitlerinin değişmesi denilir. Oruca başlarken, ihtilâf-ı metâlie itibar edilip edilmeyeceği hususunda Şâfiîler, ihtilâf-ı metâlie itibar edileceğini, dolayısıyla bir yerde görülen hilâlin oraya uzak yerler için geçerli olmayacağını söylemişlerdir. Şâfiîler’in bu konuda sağlam dayanakları bulunmamaktadır.
Onlar ihtilâf-ı metâliin oruca başlamada dikkate alınmasını, güneşin hareketlerinin namaz vakitlerinin belirlemesinde dikkate alınmasına benzetmişlerdir: Namaz vakitleri belirlenirken nasıl güneşin hareketleri esas alınıyor ve meselâ akşam namazı her bölgede aynı anda kılınmıyor ise, oruca başlama vakti de böyle olabilir. Fakat bu oldukça isabetsiz bir benzetmedir. Çünkü; ayın bir aylık hareketi, güneşin bir günlük hareketine benzetilmektedir. İkincisi ihtilâf-ı metâli‘ dikkate alınacak olsa bile bu en fazla bir, çok istisnaî durumlarda iki günlük fark ortaya çıkaracaktır. Nitekim astronomik verilere göre ayın ilk kez görüldüğü yerle, buraya en uzak yerdeki görülüşü arasındaki süre farkı dokuz saatten ibarettir. Halbuki güneşin hareketinde, belki de her anına göre yüzlerce farklı anlarda, belki farklı bölgelerde günün her anında namaz kılınmış olmaktadır.

REKLAM
$(document).ready(function(){if(window.screen.width<750){var category='';var altcategory='';var id='';googletag.cmd.push(function(){let adSlot300=googletag.defineSlot('/8003105/YS_Mobil_Detay_300x250',[300,250],'DetailAdTemplate-2670433-1-6').addService(googletag.pubads());googletag.pubads().setTargeting('Kategori',category);googletag.pubads().setTargeting('Alt-Kategori',[category+"-"+altcategory]);googletag.pubads().setTargeting('haber-id',id);googletag.pubads().enableSingleRequest();googletag.enableServices();googletag.pubads().addEventListener('slotRenderEnded',function(event){if(event.slot===adSlot300&&event.isEmpty===false){document.getElementById('dev-DetailAdTemplate-2670433-1-6').style.display=''}});});googletag.cmd.push(function(){googletag.display('DetailAdTemplate-2670433-1-6');});}});

Ulaşım ve iletişim imkânlarının son derece yavaş ve yetersiz olduğu dönemlerde, ihtilâf-ı metâliin dikkate alınması anlaşılabilir, izah edilebilir ve savunulabilir bir durum olsa bile iletişim imkânlarının son derece süratli olduğu günümüzde, böyle bir görüşün savunulması imkânsızdır. Kaldı ki, fakihlerin büyük çoğunluğu, ilk dönemlerden beri, ihtilâf-ı metâlie itibar edilmeyeceğini, bir yerde görülen hilâlin diğer yerler için de geçerli olacağını söylemişlerdir. Bu görüş, savunanlarının ve delillerinin güçlülüğü bir yana, bütün müslümanların aynı zamanda oruç tutmaları ve aynı zamanda bayram etmeleri sonucunu doğurduğu ve zâhiren de olsa bir birlik sağladığı için bile daha isabetli sayılmaya lâyıktır.
Asıl tartışma astronomi ilminin verilerine göre hareket edilip edilmeyeceği noktasında toplanmaktadır. Bu konuda, astronomi ilminin verilerine itibar edilmeyeceğini savunanların argümanları oldukça zayıf görünmektedir.

REKLAM
$(document).ready(function(){if(window.screen.width<750){var category='';var altcategory='';var id='';googletag.cmd.push(function(){let adSlot300=googletag.defineSlot('/8003105/YS_Mobil_Detay_300x250',[300,250],'DetailAdTemplate-2670433-1-7').addService(googletag.pubads());googletag.pubads().setTargeting('Kategori',category);googletag.pubads().setTargeting('Alt-Kategori',[category+"-"+altcategory]);googletag.pubads().setTargeting('haber-id',id);googletag.pubads().enableSingleRequest();googletag.enableServices();googletag.pubads().addEventListener('slotRenderEnded',function(event){if(event.slot===adSlot300&&event.isEmpty===false){document.getElementById('dev-DetailAdTemplate-2670433-1-7').style.display=''}});});googletag.cmd.push(function(){googletag.display('DetailAdTemplate-2670433-1-7');});}});

Bir kere, Peygamberimiz “Hilâli görünce oruç tutun…” dediğine göre, aslolan hilâlin görülmesidir; görmenin nasıl olduğu değil. Hadiste geçen rü’yet kelimesinin “baş gözüyle görmek” anlamına geldiğini iddia etmek ise bir zorlamadır; çünkü o kelimenin klasik Arapça’da anlamak, bilmek gibi anlamları vardır. Öte yandan, astronomik verilere itibar edilmeyişi, Peygamberimiz’in yukarıda geçen “Biz ümmî bir toplumuz, hesap, okuma yazma bilmeyiz” sözüne dayandırılıyorsa, bu takdirde, müslümanlar ne kadar cahil kalırlarsa o kadar iyi müslüman olurlar gibi bir anlam çıkarılması kaçınılmaz olur. Esasen Peygamberimiz’in bu sözü, o toplumun bilgi ve tecrübe birikiminin ince hesaplar yapmaya yetmeyeceğini, fakat bu işin özünde hesap meselesi olduğunu da göstermiş olmaktadır.

REKLAM
$(document).ready(function(){if(window.screen.width<750){var category='';var altcategory='';var id='';googletag.cmd.push(function(){let adSlot300=googletag.defineSlot('/8003105/YS_Mobil_Detay_300x250',[300,250],'DetailAdTemplate-2670433-1-8').addService(googletag.pubads());googletag.pubads().setTargeting('Kategori',category);googletag.pubads().setTargeting('Alt-Kategori',[category+"-"+altcategory]);googletag.pubads().setTargeting('haber-id',id);googletag.pubads().enableSingleRequest();googletag.enableServices();googletag.pubads().addEventListener('slotRenderEnded',function(event){if(event.slot===adSlot300&&event.isEmpty===false){document.getElementById('dev-DetailAdTemplate-2670433-1-8').style.display=''}});});googletag.cmd.push(function(){googletag.display('DetailAdTemplate-2670433-1-8');});}});

Hz. Peygamber tarafından hilâlin çıplak gözle görülmesi gibi bir ölçünün getirilmiş olması, bu yöntemin kameri ayın başlangıç ve bitişini belirlemede yegâne yol olduğunu belirlemek için değil, belki de öteden beri kullanılagelen mûtat yol, her türlü şartta ve imkânsızlık içinde uygulanabilir bir yöntem olması sebebiyledir. İbadetlerin ifasında kolaylık esastır. İslâm’daki bütün ibadetlerin ortak özelliği, sade, kolay anlaşılır ve kolay tatbik edilebilir olmasıdır. Bu bakımdan İslâm’daki ibadetler, hiçbir uzmanlık ve bilim dalının gelişmediği toplumlarda bile, tarihte görüldüğü gibi, en sıradan insanlar tarafından bile kolaylıkla yerine getirilebilir. Sabah namazı kılacak olan kişi, kafasını uzatıp doğu tarafına baktığı zaman, güneşin doğup doğmadığını görebilir. Ama işin özü itibariyle yalın ve kolay olması, hiçbir zaman, bilimsel verilerin ve gelişmelerin dikkate alınmaması gerektiği anlamına çekilemez. Tam tersine bilimsel gelişmelerden, her konuda olduğu gibi, ibadetler konusunda da yararlanmak gerekir.

REKLAM
$(document).ready(function(){if(window.screen.width<750){var category='';var altcategory='';var id='';googletag.cmd.push(function(){let adSlot300=googletag.defineSlot('/8003105/YS_Mobil_Detay_300x250',[300,250],'DetailAdTemplate-2670433-1-9').addService(googletag.pubads());googletag.pubads().setTargeting('Kategori',category);googletag.pubads().setTargeting('Alt-Kategori',[category+"-"+altcategory]);googletag.pubads().setTargeting('haber-id',id);googletag.pubads().enableSingleRequest();googletag.enableServices();googletag.pubads().addEventListener('slotRenderEnded',function(event){if(event.slot===adSlot300&&event.isEmpty===false){document.getElementById('dev-DetailAdTemplate-2670433-1-9').style.display=''}});});googletag.cmd.push(function(){googletag.display('DetailAdTemplate-2670433-1-9');});}});

Günümüzde astronomi ilmi oldukça gelişmiş, ayın ve güneşin hareketlerinin hassas bir şekilde tesbiti mümkün hale gelmiştir. Artık ince astronomik hesaplar sayesinde, gelecek birkaç yıllık namaz vakitlerini gösteren takvimler bile hazırlanabilmektedir. Astronomik hesap, ayın çıplak gözle görülebilir olmasını esas aldığına göre, en doğrusu bu esasa göre hazırlanan takvimlere göre hareket etmektir. Bu konuda dünya müslümanları arasında devletler düzeyinde bir görüş birliğine varılıp, her yıl müslümanların lâhûtî bir atmosfere girmeye hazırlandıkları ramazan ayında onları tereddüte düşüren ve ibadet şevklerini kıran rü’yet-i hilâl tartışmasına bir son verilmesi günümüz müslümanlarının ortak dileğidir. Bu suretle, hiç değilse oruç ve bayram münasebetiyle bir birlik ve beraberlik içinde olunmuş, ideolojik söylemler için istismar edilen bir konu olmasının önüne geçilmiş, İslâm ülkelerinin anlamsız bir rekabet ve gruplaşma içine girmesi de önlenmiş olur.

REKLAM
$(document).ready(function(){if(window.screen.width<750){var category='';var altcategory='';var id='';googletag.cmd.push(function(){let adSlot300=googletag.defineSlot('/8003105/YS_Mobil_Detay_300x250',[300,250],'DetailAdTemplate-2670433-1-10').addService(googletag.pubads());googletag.pubads().setTargeting('Kategori',category);googletag.pubads().setTargeting('Alt-Kategori',[category+"-"+altcategory]);googletag.pubads().setTargeting('haber-id',id);googletag.pubads().enableSingleRequest();googletag.enableServices();googletag.pubads().addEventListener('slotRenderEnded',function(event){if(event.slot===adSlot300&&event.isEmpty===false){document.getElementById('dev-DetailAdTemplate-2670433-1-10').style.display=''}});});googletag.cmd.push(function(){googletag.display('DetailAdTemplate-2670433-1-10');});}});

Klasik dönem fakihleri de, rüyet-i hilâl tartışmasını kesmek maksadıyla, kamu otoritesinin (hâkim) bu konudaki kararını herkes için bağlayıcı kabul etmişlerdir. Ülkemizde, her yıl yaşanan anlamsız ve lüzumsuz tartışmalara son vermek için, bu alanda kamu otoritesi sayılan Diyanet İşleri Başkanlığı’nın astronomik veriler esas alınarak kabul ve ilân ettiği takvime uyulması en doğrusudur. Bu suretle müslümanlar arasında gereksiz yere oluşturulan gerginlik ve soğukluk ortadan kalkacak ve bayramın bütün ülkede aynı günde yapılmış olması, birlik ve beraberlik ruhunun kuvvetlenmesine katkıda bulunacaktır.
Bununla birlikte, astronomik hesapla tatmin olmayıp hilâlin gözle görülmesi gerektiğini düşünenler, meseleyi tabii mecraından saptırmamak ve fitneye sebep olmamak şartıyla sadece kendi nefislerinde gözle görmeyi esas alarak davranabilirler. Unutmamalı ki müslümanlar arasında fitneye sebep veya alet olmak büyük günahtır. Kur’an diliyle ifade etmek gerekirse,”Fitne, savaştan (öldürmekten) bile kötüdür” (el-Bakara 2/191, 217).

REKLAM
$(document).ready(function(){if(window.screen.width<750){var category='';var altcategory='';var id='';googletag.cmd.push(function(){let adSlot300=googletag.defineSlot('/8003105/YS_Mobil_Detay_300x250',[300,250],'DetailAdTemplate-2670433-1-11').addService(googletag.pubads());googletag.pubads().setTargeting('Kategori',category);googletag.pubads().setTargeting('Alt-Kategori',[category+"-"+altcategory]);googletag.pubads().setTargeting('haber-id',id);googletag.pubads().enableSingleRequest();googletag.enableServices();googletag.pubads().addEventListener('slotRenderEnded',function(event){if(event.slot===adSlot300&&event.isEmpty===false){document.getElementById('dev-DetailAdTemplate-2670433-1-11').style.display=''}});});googletag.cmd.push(function(){googletag.display('DetailAdTemplate-2670433-1-11');});}});

Türkiye'nin en büyük iftar sofrası kuruldu

OYNAT 01:16

Türkiye’nin en büyük iftar sofrası kuruldu
Türkiye’nin en büyük iftar sofrasını kuran Başakşehir Belediyesi, 5 kilometrelik alan üzerinde 30 bin vatandaşı iftar sofrasında ağırladı. Her Ramazan ayında on binlerce mahalle sakinini, sokak iftarlarında bir araya getiren Başakşehir Belediyesi, Türkiye’nin en büyük iftar sofrasını kurdu.

PID2.render(‘pid#reaction-template-2099421’);PID2.render(‘pid#comment-count-2099421’);

document.addEventListener(“DOMContentLoaded”,function(){var rid5=”mxd-“+parseInt(Math.random()*9e5);document.getElementById(‘detail-endof’).id=rid5;googletag.cmd.push(function(){googletag.pubads().display(‘/36854237/web_yenisafak.com_similars_native_detail-endof-1’,[‘fluid’],rid5);});})

Yeni Şafak olarak yayın hayatına başladığımız ilk günden itibaren ülkemizde demokrasinin tüm kurumları ile yerleşmesi, milli irade ve değerlerimizin hakim olması için tüm gücümüzle çalıştık. Bu ülkenin geleceğinin derin sularda boğulup gitmemesi için çaba sarf ettik.
Fırtınalı günlerde sığınılacak bir liman olduk. Bugüne kadar ülkemize yapmış olduğumuz katkıyı bundan sonra da okurlarımızın desteği ile sürdürmeye devam edeceğiz. Her gün Yeni Şafak’la yeni bir umut olacak.
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunundaki amaçlar ile sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerezler kullanılmaktadır. Detaylı bilgi için çerez politikamızı inceleyebilirsiniz.

source

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

hack forum hacklink hacklink Shell download cami halısı cami halısı cami halısı cami halısı cami halısı cami halısı cami halısı cami halısı saricahali.com.tr cami halısı cami halısı cami halısı cami halısı cami avizesi cami avizesi cami süpürgesi cami süpürgesi cami ısıtma cami ısıtma evden eve nakliyat evden eve nakliyat evden eve nakliyat evden eve nakliyat ofis taşıma yurtiçi evden eve nakliyat yurtiçi evden eve nakliyat içel evden eve nakliyat seo hizmeti Rulet Casino Slot Oyna Bahigo 1xbet Deneme bonusu Bahis siteleri Maç özetleri Bahsegel Canlı Casino Siteleri Sweet Bonanza Blackjack Casino Rulet Oyna Canlı Casino google.com.tr

hack forum hacklink hacklink Shell download cami halısı cami halısı cami halısı cami halısı cami halısı cami halısı cami halısı cami halısı saricahali.com.tr cami halısı cami halısı cami halısı cami halısı cami avizesi cami avizesi cami süpürgesi cami süpürgesi cami ısıtma cami ısıtma evden eve nakliyat evden eve nakliyat evden eve nakliyat evden eve nakliyat ofis taşıma yurtiçi evden eve nakliyat yurtiçi evden eve nakliyat içel evden eve nakliyat seo hizmeti Rulet Casino Slot Oyna Bahigo 1xbet Deneme bonusu Bahis siteleri Maç özetleri Bahsegel Canlı Casino Siteleri Sweet Bonanza Blackjack Casino Rulet Oyna Canlı Casino istanbul escort muğla escort onwin onwin onwin google.com.tr
 
hack forum hacklink hacklink Shell download cami halısı cami halısı cami halısı cami halısı cami halısı cami halısı cami halısı cami halısı saricahali.com.tr cami halısı cami halısı cami halısı cami halısı cami avizesi cami avizesi cami süpürgesi cami süpürgesi cami ısıtma cami ısıtma evden eve nakliyat evden eve nakliyat evden eve nakliyat evden eve nakliyat ofis taşıma yurtiçi evden eve nakliyat yurtiçi evden eve nakliyat içel evden eve nakliyat seo hizmeti Rulet Casino Slot Oyna Bahigo 1xbet Deneme bonusu Bahis siteleri Maç özetleri Bahsegel Canlı Casino Siteleri Sweet Bonanza Blackjack Casino Rulet Oyna Canlı Casino istanbul escort muğla escort google.com.tr